13 maja 2014

[29] Not all angels are beautiful.

Link do bloga: http://not-all-angels-are-beautiful.blogspot.com/
Autorka: farafocel styles
Ocenia: majkelina22
Maksymalna ilość punktów do zdobycia: 50

1. Wygląd, pierwsze wrażenie.
8/10.
  • Pierwsze wrażenie po wejściu na bloga.
Wchodząc na twojego bloga, szablon od razu przykuwa uwagę, co tylko i wyłącznie zachęca czytelnika do pozostania na blogu i przeczytania rozdziału (przynajmniej jest tak ze mną). Nagłówek wykonany naprawdę świetnie, jednak mam pewne wątpliwości, czy aby na pewno pasuje/odzwierciedla treść opowiadania?
  • Szablon, karty.
Jak wspomniałam powyżej, szablon bardzo mi się podoba (z jedną uwagą). Co do kart, według mnie są one ułożone za bardzo chaotycznie/w złych miejscach. Z niektórych w ogóle bym zrezygnowała (z takich jak na przykład 'statystyka'), a pozostałe uporządkowała tak, aby nie psuły ogółem bardzo dobrego wyglądu.

2. Pomysł.
10/20
  • Oryginalność.
Osobiście do tej pory spotkałam się tylko z kilkoma opowiadaniami o tej tematyce i muszę przyznać, że trzy na cztery podobnie się rozgrywały. To znaczy, anioł/demon został zesłany na do świata ludzi w celu zgładzenia głównej bohaterki, jednak później się w niej zakochuje i nagle musi podjąć najtrudniejszą decyzję w całym swoim życiu. No i przeważnie to Harry jest obsadzany w głównej roli. Daję jednak dziesiątkę, ponieważ jak wspomniałam wcześniej, nie spotkałam się z wieloma takimi opowiadaniami.
  • Realistyczność.
Cóż, ciężko jest się wypowiedzieć na ten temat, oceniając opowiadanie fantastyczne, które odbiega od rzeczywistości.

3. Rozwinięcie.
7/10
  • Rozegranie akcji.
Plusem jest to, że nie ciągniesz jednej rozmowy bohaterów rozdziałami. Z czymś takim również często się spotykam. Jedyne czego się przyczepię to odrobinę za szybkie zmiany czasu akcji. Pomyśl nad rozwijaniem rozmów Harry'ego i Carli, aby nie padało tylko kilka wymian zdań, '*' i noc gdzie główna bohaterka już śpi. Uspokój troszeczkę akcję i wprowadź więcej dialogów między nimi.
  • Długość rozdziałów.
W tym punkcie odniosę się do tego co napisałam powyżej. Więcej dialogów = dłuższy rozdział. Niektóre z nich długością są naprawdę bardzo dobre, jednak zauważyłam, że piszesz je tak jakby w kratkę. To znaczy jeden bardzo długi, drugi strasznie krótki. Zanim zaczniesz pisać nową notkę, rozplanuj sobie wszystko w głowie. Każde wydarzenie, rozmowę, a wtedy na pewno unikniesz takich sytuacji.

4. Poprawność pisowni.
5/10
  • Styl pisania.
No i z tym właśnie bywa różnie. Czytając twoje rozdziały miałam czasami wrażenie, że były pisane przez dwie osoby. Miejscami był napisany świetnie, a tu za chwilę wkradały się jakieś brudy. Nie wiem z czego to wynika. Spróbuj poszukać może jakichś naprawdę dobrych i często polecanych opowiadań pisanych przez starsze koleżanki (tylko nie erotyki), aby doszlifować trochę swój styl. (już nie piszę o książkach, bo różnie bywa z dzisiejszą młodzieżą...)
  • Ortografia, interpunkcja.
Błagam, proszę, klękam na kolanach, POPRACUJ NAD TYM! Czytając opowiadanie natknęłam się na MASĘ błędów ortograficznych. Nie czepiałabym się, gdyby były to najzwyklejsze w świecie literówki, wynikające z pośpiechu. Jednak błędy, które wychwyciłam u ciebie to podstawa ortografii.
Uważaj również na interpunkcję! W niektórych miejscach stawiasz za dużo przecinków, a z kolei tam gdzie powinny być, jest ich brak.
Poczytaj o poprawnej zasadzie zapisywania dialogów, bo z tym zauważyłam, że także masz mały kłopot.
Nawet jeśli piszesz w pośpiechu, nie zapominaj o tym, że zdania zaczynamy dużą literą.

Coś od siebie na temat bloga.
Wiem bardzo dobrze, że opowiadania fantastyczne nie należą do tych najłatwiejszych, tym bardziej jeśli wymyślamy wszystko od zera. Nie wzorujemy się na niczym. To, że nie dałam maksymalnej ilości punktów nic nie znaczy! Mamy oceniać tak jak uważamy, pisać swoje uwagi abyście mogli coś poprawić.
Dlatego proszę cię! Usiądź na spokojnie, przemyśl wszystko co napisałam w recenzji i postaraj się to poprawić, bo wystarczy kilka zmian i poprawek, a opowiadanie może się stać jednym z najlepszych.

Liczba punktów jakie uzyskał twój blog: 30
Ocena: dobrze!

5 komentarzy:

  1. mam błędy ortograficzne bo jestem dysortografem .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogłaś napisać to od razu i nie byłoby problemu :) W takim razie może poszukaj bety? (osoba, która poprawia tekst/błędy ortograficzne/stylistyczne/interpunkcyjne)

      Usuń
  2. ja staram się je poprawiać a co aż tak źle ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdarzają się bardzo często :/ wiesz, niektórzy może przechodzą obok tego obojętnie, ale niektórych to razi. Znam osobiście jedną wspaniałą autorkę, która też boryka się z tą przypadłością i znalazła sobie betę, żeby nie psuć sobie dobrej roboty :) Także to nic strasznego

      Usuń
  3. dziękuje na pewno skorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń

Szablon by S1K