21 maja 2014

[31] Lie to me

Link do bloga: http://lietomefanfic.blogspot.com/
Autorka: Asia Horan
Ocenia: Agusi77.
Maksymalna ilość punktów do zdobycia: 50.
1. Wygląd, pierwsze wrażenie.
9/10
  • Pierwsze wrażenie po wejściu na bloga. 
Co tu dużo mówić. Szablon jest prześliczny i bardzo mi się podoba. Ponieważ jeszcze nie czytałam ani jednego rozdziału jestem ciekawa co się wydarzy. Wygląd jak najbardziej zachęca do czytania :)
  •  Szablon.
Tak jak mówiłam tam na górze - szablon jest naprawdę bardzo ładny, dodaje uroku. Ma bardzo fajną kolorystykę. Szczególnie podoba mi się to zdjęcie Horan'a odwróconego tyłem. CUDO!
  •  Karty. 
Bohaterowie - Tak naprawdę znamy tylko imię, nazwisko, wiek, jak mniemam miejsce urodzenia i ewentualnie kim dani bohaterowie są dla Lucy. Normalnie to pewnie bym się tego przyczepiła, ale chyba nadal jestem pod urokiem tego szablonu :o Pierwszy raz w życiu nie przeszkadza mi takie przedstawienie bohaterów. Gify są ładne, a szczególnie podoba mi się ten z Niall'em :) 
Liebster Award - Wszystko jest w porządku, tylko usunęłabym to czarne tło w tekście notki:
W rozdziałach też radziłabym to usunąć, w tych pierwszych, bo w tych aktualnych ten problem się już nie pojawia.
2. Pomysł.  
 18/20
  • Oryginalność
Na początku myślałam, że to będzie typowe opowiadanie z gangami, ale przyznam, że pomysł z "Małą Levine" jak dla mnie był genialny. Mike to świetna postać, która dała dużo temu opowiadaniu. Zdziwiłam się, że jednak siostra była dla niego ważna, że dał jej wolną rękę by była szczęśliwa. To było zaskoczeniem. Cieszy mnie to bardzo, że nie opisywałaś życia gangu, że bardzo skupiłaś się na Lucy. Pomysł z esemesami od anonima jest dość typowy, ale ciężko wymyślić coś oryginalnego, więc na tym się nie skupię. Odjęłam ci punkciki za typowy "gang" oraz tego prześladowcę, który zachowywał się typowo. Nie spotkałam się jeszcze z opowiadaniem, w którym brat wykorzystywał w ten sposób młodszą siostrę. Byłam mile zaskoczona
  • Realistyczność
      Tutaj dobrze. Nie pamiętam by było coś naginającego świat rzeczywisty. Akcje ratunkowe były opisane w miarę realistycznie, sprawa sądowa również (miałam wrażenie, że oglądałaś Sędzię Anne Marię Wesołowską :D). Świetnie.

  • 3. Rozwinięcie.
      10/10
  • Rozegranie akcji.
Przyjemnie napisane. Wartka akcja, nie zdarzały się momenty nudy. Zawsze było coś ciekawego. Bardzo mnie to wciągnęło. Wielkie WOW.
  • Długość rozdziałów. 
Pierwsze rozdziały były trochę krótkie (nie cierpię o to się czepiać! ;-;), ale później przybierały na długości, więc tu też dobrze. Fajnie się czytało, bo nie było to nużąco długie.

4. Poprawność pisowni.
  6/10
  • Styl pisania.
Bardzo dobrze. Masz lekki styl pisania. Podczas czytania ciągle przewijałam tekst, a kiedy rozdział się skończył to miałam takie WTF "Już koniec? :C". Mi się podobało. Fajnie opisujesz zdarzenia, nie przesadzasz z dialogami ani opisami. Wszystko jest wyważone i na swoim miejscu.
  •  Ortografia, interpunkcja.
Tutaj trochę gorzej. Błędów ortograficznych nie zauważyłam. Trochę literówek też znalazłam, więc powinnaś dokładniej sprawdzać rozdziały. Dziwnie się o to czepiać, ponieważ ja sama sporo ich popełniam, ale jak to się mówi "łatwiej komuś wytknąć błędy". To prawda. Literówki to zmora.
Leżysz kompletnie jeżeli chodzi o zapis dialogów. Nie potrafisz ich zapisywać. Robisz to bardzo chaotycznie:
"-Luzik piękna. zaśmiał się - To tylko ja. Ale powiem Ci że w tym ręczniku to kusisz, kusisz.- wyszczerzył się,"

  A powinno to wyglądać tak:

"- Luzik piękna - zaśmiał się. - To tylko ja. Ale powiem Ci, że w tym ręczniku, to kusisz, kusisz - wyszczerzył się."

Po "Luzik piękna" nie powinno być tam kropki, ponieważ nie stawiamy jej kiedy opisujemy np. jak dana postać wypowiedziała te słowa, bądź co robiła w trakcie czynności. Jeżeli nie rozumiesz, to za chwilę podam ci link do strony gdzie możesz zobaczyć co zrobiłaś źle :)
 (LINK)
Drugim błędem jest to, że po wtrąceniu "zaśmiał się" nie ma kropki. "Luzik piękna" i "To tylko ja" to dwa odrębne zdania, więc po "zaśmiał się" powinna być kropka.
Nie postawiłaś też przecinka przed "że" i "to". Przed wtrąceniem "wyszczerzył się" nie powinno być kropki, ale skoro już ja postawiłaś, to wtrącenie powinno zaczynać się wielką literą. Po "wyszczerzył się" powinna być kropka, a nie przecinek.

Sporo było zdań z błędnymi zapisami dialogów. Musisz nad tym popracować, bo to chyba twoja najsłabsza strona jeżeli chodzi o pisanie.

Coś od siebie na temat bloga.
Blog bardzo mi się podobał. Fabuła była bardzo dobra, co według mnie jest najważniejsze i blogi zawsze sobie u mnie tym "plusują". Co tu dużo mówić - zostałam czytelniczką i chyba już nią zostanę. Trzymaj tak dalej, ale koniecznie poćwicz zapis dialogów. Mam nadzieję, że w jakimś stopniu ta recenzja pomogła, a ty już wiesz co robisz dobrze. Musisz też pamiętać, że to jest moja własna opinia i wcale nie musisz się z nią zgadzać.

Liczba punktów jakie uzyskał twój blog: 43
Ocena: bardzo dobrze!

1 komentarz:

  1. Dziękuję Ci bardzo za recenzję :*
    Jest mi bardzo miło, że spodobał Ci się mój blog :)
    I dziękuję za zwrócenie mi uwagi na te dialogi, będę nad tym pracować, pomogłaś mi bardzo :)
    Pozdrawiam
    Aśś.

    OdpowiedzUsuń

Szablon by S1K