24 października 2014

[38] I Wanna Hold Your Heart In Both Heands

Link do bloga: http://you-are-too-lovely.blogspot.com/
Autorka: Alicja J. 
Ocenia: Lydia. 
Maksymalna ilość punktów do zdobycia: 50. 

1. Wygląd, pierwsze wrażenie.
7/10. 

  • Pierwsze wrażenie po wejściu na bloga. 
Strasznie nie lubię, gdy rozdziały są pisane w ten sposób. Chodzi mi o to, że tekst jest taki wyśrodkowany. Nie wiem, po prostu według mnie wygląda to źle i gorzej się czyta. Lepiej wyrównać do obu stron. Poza tym te duże zdjęcia wstawione ot tak po środku rozdziału. Jeśli mogę coś poradzić, to fajnie wyglądają niewielkie gify wstawione do tekstu. Jeśli wyrównasz tekst do obu stron, będziesz mogła wstawić taki gif obok tekstu, nie robiąc odstępów między linijkami. Spróbuj, może taki sposób ci się spodoba; według mnie to lepsze.  
  • Szablon, karty. 
Szablon mi się podoba, kolorystyka jest delikatna i nie bije po oczach; jest naprawdę dobry. Co do kart, to moim zdaniem jest ich o wiele za dużo. Te wszystkie banery które tam masz... Mogłabyś wstawić je po prostu razem do jednej zakładki o nazwie "Linki", albo coś w tym stylu. Zostawić archiwum, menu, statystykę, obserwatorów. Reszta jest zbędna. I rozdzielić je jakoś po równo po obu stronach tekstu. 

2. Pomysł. 
13/20.
  • Oryginalność. 
Jakoś część pierwsza bardziej mi się podobała. Niby zaczęło się bardzo typowo, no i w zasadzie nie najlepiej. Pierwszy rozdział mi się nie spodobał, głównie przez używane tam określenia, na pewno domyślisz się o co mi chodzi. Potem było lepiej, ciekawie kreowałaś postacie i dodawałaś im własne cechy, główna bohaterka przypadła mi do gustu, chociaż momentami była denerwująca. Ale jeśli ogólnie chodzi o oryginalność - nie ma jej zbyt dużo. Niby znajomość Zayn'a i Alice nie rozwijała się tak typowo, w sensie nie nienawidzili się od początku, ale fabuła dość znana. Cóż, drugiej części nie ma zbyt wielu rozdziałów, ale podobały mi się głównie te teksty, które pisane były kursywą, na przykład w pierwszym rozdziale. Ciekawe to jest, naprawdę. Możesz dodawać więcej takich wątków. 
  • Realistyczność. 
Tutaj się nie czepiam, opisywany świat jest w porządku, nie naginasz go zbytnio do potrzeb opowiadania, dlatego nie będę się rozpisywała, skoro nie mam o czym. Jest okej. 

3. Rozwinięcie.
5/10.
  • Rozegranie akcji. 
W pierwszej części (w sumie nie wiedziałam, którą chcesz, żebym oceniła - tylko drugą, czy pierwszą też, więc szybko przeczytałam całość, haha) przez te początkowe rozdziały wszystko szło wolno. Potem niby coś zaczęło się dziać, te imprezy z Zayn'em, sprawy z Liamem. Ale jednak sądzę, że druga część będzie lepsza, przynajmniej tak się zapowiada. 

  • Długość rozdziałów. 
Ja uwielbiam długie rozdziały, dlatego te twoje są dla mnie nieco za krótkie, a gdyby jeszcze było trochę więcej opisów, byłabym w niebie. Masz bardzo dużo dialogów, ale te opisy jakoś tak zanikają. W pierwszej części było ich więcej, mam nadzieję, że tu też będą się pojawiały. 

4. Poprawność pisowni. 
4/10.
  • Styl pisania. 
To, co napisałam wyżej - masz mało opisów. Nie potrafię za bardzo ocenić twojego stylu, mając głównie dialogi, bo to krótkie wypowiedzi, które niemal każdy umie tworzyć. Z tego co zauważyłam, potrafiłabyś stwarzać naprawdę ciekawe opisy miejsc, sytuacji, nawet uczuć. Takie opowiadania czyta się lepiej, bo można się wczuć w rolę bohatera, poznać jego sytuacją. Nie chodzi mi też o kilometrowe lanie wody, ale chociaż troszkę więcej, żebyśmy wiedzieli o co chodzi. Poza tym wszystko jest nawet płynne, wydarzenia się łączą, nie skaczesz między nimi, to jest plus. 
  • Ortografia i interpunkcja. 
Zacznę od interpunkcji, bo tutaj już coraz więcej osób ma identyczny problem, a ja po prostu nie rozumiem dlaczego. Przecież to jest oczywiste. Na pewno czytasz zwyczajne książki, prawda? Nie fanfiction, tylko normalne. Więc powiedz mi, czy tam widzisz takie zdania: 
"- Witaj. - Powiedziała, patrząc na niego." 
"- Jak się dzisiaj czujesz? - Spytałam." 
"- Nie będzie mnie dzisiaj do późna. - Oznajmiłam." 
Kropki i duże litery. Po wypowiedzi bohatera n i e dajemy czegoś takiego. Nie ma tam kropki, a opis dodajemy od małej litery. 
"- Witaj - powiedziała, patrząc na niego."
"- Jak się dzisiaj czujesz? - spytałam."
"- Nie będzie mnie dzisiaj do późna - oznajmiłam."
Rozumiesz o co mi chodzi? Na pewno. 

Teraz ortografia - masz głównie literówki, które zdarzają się każdemu, ale wystarczy włączyć sobie opcję podkreślania błędów, albo sprawdzać rozdział przed dodaniem dwa razy i wszystko będzie w porządku. 

Coś od siebie na temat bloga.
Nie mam za wiele do powiedzenia. Już wszystko co chciałam, zawarłam powyżej. Moim zdaniem naprawdę druga część ma szanse o wiele przegonić pierwszą, bo widać, że twój styl się poprawił, wyrabiasz się w tym wszystkim i piszesz ciekawie. Życzę ci, żeby tak właśnie było, bo w pisaniu też chodzi o postępy. Ty je robisz, zdecydowanie. Mam nadzieję, że moja recenzja jakoś ci pomoże. 

Liczba punktów jakie uzyskał twój blog: 29.
Ocena: w porządku, ale popracuj.

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mogę się z tobą zgodzić. Zdarzają się przypadki, kiedy po dialogach bohaterów należy postawić kropkę i wielką literę. Przykład:
    – Pada śnieg. – Mama podeszła do okna, dostrzegając przykryte białym puchem czubki jodeł. – Nadchodzi zima.
    Tutaj już kropka i wielka litera musiały się pojawić, gdyż to, że mama powiedziała, że pada śnieg i to, że podeszła do okna, nie ma ze sobą bezpośredniego związku.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Szablon by S1K