26 października 2014

[39] Deadly Mystery/Gangs Time

Link do bloga: http://gangczerwonychwezy.blogspot.com/
Autorka: martatomlinson ;D
Ocenia: Lydia. 
Maksymalna ilość punktów do zdobycia: 50. 

1. Wygląd, pierwsze wrażenie.
6/10.
  • Pierwsze wrażenie po wejściu na bloga.
Za dużo wszystkiego. Szablon średnio mi się podoba głównie przez to, że nagłówek jest taki do jednej strony, a między nim i menu jest białe tło, które nie wygląda zbyt ładnie. Poza tym te wszystkie banery różnych stron... mogłabyś stworzyć dodatkową stronę w menu o nazwie "Linki" i tam to wszystko pododawać, bo takie wrzucone na kupę psują cały wygląd. 
  • Szablon, karty. 
Zawsze mówię o szablonie wyżej, więc w sumie nie wiem co tutaj jeszcze napisać. Dla mnie posiadanie na stronie głównej gadżetu "o mnie" jest zbędne, bo każdy może sobie kliknąć w nazwę autora pod postem i wyjdzie na to samo, ale to tylko moje zdanie. 

 2. Pomysł.
10/20. 
  • Oryginalność. 
Chyba nie muszę mówić, że takich blogów jest mnóstwo, co? Sama na pewno o tym wiesz, ale rozumiem, że teraz jest moda na tego typu tematykę, ponieważ ostatnimi czasy nie widzę nic innego poza bad boy'ami, gangami i tym podobnymi. Co prawda relacja Claire i Harry'ego rozwijała się nieco inaczej, bo od początku się znali i dość szybko ich związek przerodził się w coś więcej, ale poza tym... właściwie nic się nie dzieje. Czytałam każdy rozdział wręcz automatycznie i czasami było ciekawie, a potem znów wracałaś do rutyny, opisując każde dni Claire, Harry'ego, Niall'a, El, Dominiki. Sama nie wiem, jakoś nie widzę tutaj nic, co mogłoby być oryginalne. 
  • Realistyczność. 
Tutaj jest okej i chyba za to dodałam ci kilku punktów. Nie naginasz świata, wszystko wydaje się być dobrze rozegrane i opisane, oraz prawdopodobne. Nie mam zarzutów. 

 3. Rozwinięcie.
4/10. 
  • Rozegranie akcji. 
Jak już wspomniałam w punkcie drugim - bardzo mało się dzieje. Nie wiem, czy w części drugiej planujesz jakieś fajerwerki, ale czytelnicy na pewno na to czekają. Przynajmniej ja bym czekała, będąc stałą czytelniczką. Po nazwie twojego bloga spodziewałam się czegoś zupełnie innego, szczerze mówiąc. 
  • Długość rozdziałów. 
Sama nie wiem jak to oceniać, skoro połowę rozdziału zajmują dodawane przez ciebie zdjęcia. To naprawdę nie jest konieczne, bo można świetnie opisać to, co przedstawiasz za pomocą zdjęć, odbierając czytelnikowi możliwość uruchamiania wyobraźni podczas czytania. Rozdziały są średniej długości, zdjęcia zdecydowanie zbędne. 

4. Poprawność pisowni. 
7/10. 
  • Styl pisania. 
Jest okej. Jak dla mnie za mało opisów, właśnie przez te zdjęcia, ale poza tym naprawdę dobrze. Dlatego namawiam cię do tego, byś sama opisywała to, co przedstawiają zdjęcia, bo  wychodzi ci to ciekawie i mi te opisy bardzo się podobały. Strasznie dużo dialogów, często można się pogubić w tym co kto mówi, bo rzadko dajesz takie dopiski, powinny być częściej. Tu chyba tyle z moich uwag. 
  • Ortografia, interpunkcja. 
Tutaj sobie podniosłaś ocenę o kilka punktów, bo rzadko widziałam takie błędy. Jeśli już, to tylko literówki, które zdarzają się każdemu. Wystarczy jeszcze raz sprawdzić rozdział przed dodaniem i pozbędziesz się nawet tego. Nie mam zastrzeżeń. 

Coś od siebie na temat bloga.
Ja mam tylko jedną radę - dodaj w końcu jakąś bombę. Zaskocz czytelników, niech z niecierpliwością czekają na to, co dalej spotka Claire i Harry'ego. Niechże będą te gangi z tytułu bloga. Niech będzie ta śmiertelna tajemnica. Na pewno będzie wtedy ciekawiej. 


Liczba punktów jakie uzyskał twój blog: 27.
Ocena: słabo, musisz popracować. 

3 komentarze:

  1. Bardzo dziękuję za recenzję :3 Mam nadzieję, że po zastosowaniu się do Twoich rad mój blog zyska więcej czytelników i lepszy wygląd *.* Co do bomby... Wiem, że na razie jest nudno, ale mam zaplanowane wiele ciekawych rzeczy, po prostu jeszcze ich nie ukazałam :d
    Chciałabym zapytać, czy jest taka opcja, żebym za parę miesięcy po poprawie mogła po raz kolejny zgłosić bloga do zrecenzowania i zobaczyć czy jest lepiej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, o ile będzie przynajmniej 8/9 rozdziałów więcej, żeby recenzja mogła się jakoś zmienić. :)

      Usuń

Szablon by S1K