10 marca 2014

[19] Stay with me

Link do bloga: http://you-are-the-life-to-my-soul.blogspot.com/
Autorka: Kasia Nieważne
Ocenia: Violet.
Maksymalna ilość punktów do zdobycia: 50.

1. Wygląd, pierwsze wrażenie.
10/10.
  • Pierwsze wrażenie po wejściu na bloga. 
Pomyślałam sobie, że wygląd jest nietypowy i urzekający. Taki łagodny. Spodobało mi się to, więc od razu zachęciło do czytania i zrobiłam to bardzo szybko, głównie przez ładną oprawę bloga. 
  • Szablon, karty.
Szablon jest oryginalny. Kolorystyka współgra ze wszystkim (nagłówek z postem), ogólnie blog wygląda bardzo estetycznie, od dłuższego czytania nie bolą oczy, nic nie razi. Naprawdę wszystko na plus.


2. Pomysł. 
10/20.
  • Oryginalność: 
I znowu kłania nam się Dark, After, Danger. Dlaczego na to jest teraz taka duża moda? Sama mam opowiadanie rozpoczęte podobnie, owszem, ale mam zamiar poprowadzić je w zupełnie innym kierunku, bo osobiście nie czytałam niczego prócz After. Ale twoje opowiadanie do niczego na razie nie zmierza. Ułożona dziewczyna spotkała złego chłopca, który z jakiegoś dziwnego powodu uczepił się właśnie jej, ona go nienawidzi, ale coś ją zmusza do przebywania z nim. Ten sam motyw, który teraz jest wszędzie. Punkty masz tylko za to, że Lily rzeczywiście może być potrzebna Tomlinsonowi, a nie jest to tylko i wyłącznie jego widzi mi się.
  • Realistyczność:
Nie naginasz niczego do swoich potrzeb, nie tworzysz nie wiadomo czego, wszystkie wydarzenia są w miarę naturalne. Tylko znowu, że akurat na tą Lily zwrócił uwagę najprzystojniejszy chłopak w szkole, podczas gdy jej nikt praktycznie nie zna i ona nigdy się nie wychyla. To takie naciągane, ale poza tym w porządku.


3. Rozwinięcie.
5/10.
  • Rozegranie akcji:

Nie ma zbyt wielu opisów więc nie wiem na jakiej podstawie mam wypełnić ten punkt... no ale, cóż. Na pewno z każdym rozdziałem idzie ci coraz lepiej, jeśli chodzi o samą estetykę i stylistykę pisania. Rozwijasz się, co jest bardzo ważne. Ale ten styl pisania wciąż jest przeciętny. W każdym rozdziale jest jakaś sytuacja z Lily i Louisem, w której się kłócą, albo robią coś zbliżonego. Jak na razie to opowiadanie nie idzie w żadnym konkretnym kierunku, dlatego pomyśl nad jakimś szczególnym punktem, do którego chcesz dążyć, żeby było widać, iż opowiadanie jest przemyślane. 
  • Długość rozdziałów:
Tutaj jest jak najbardziej okej. Nie są ani za długie, ani za krótkie, a wszystkie mają w miarę tę samą długość, żeby nie nudzić czytelnika zbyt długimi opisami, ale zarazem cokolwiek tutaj pokazać i nie zostawiać niedosytu. 

4. Poprawność pisowni.
6/10.
  • Styl pisania:

Chyba pierwszy raz spotkałam się z myleniem czasów. Raz piszesz w czasie przeszłym, raz teraźniejszym. Już w prologu to widać. "Szłam ciemną uliczką. (...)"/"Mogę wnioskować (...)". Nie za wygodnie się to czyta. Staraj się to poprawić i pisać jednym rytem. Jeśli "szłam", to "mogłam wnioskować". Niby nic, ale to jednak błąd. Poza tym piszesz dość pospolicie, dajesz mało opisów, raczej wolisz dialogi, do tego nie dokładne. Skup się na tym, co wychodzi ci lepiej. Jeśli wolisz pisać dialogi, dopracowuj je. Jeśli lubisz pisać opisy, dawaj ich więcej. Nie zawsze to dialog jest potrzebny. 
  • Ortografia, interpunkcja:

Z orografią nawet nie jest u ciebie tak źle, czasami tylko zdarzają się literówki. Jednak interpunkcja już gorzej. Po "że, gdy" itp. zawsze dajemy przecinek. Jeśli tekst jest taki ciągły to dość źle się czyta, bo to wszystko się ze sobą zlewa i zdania nie mają sensu. Przede wszystkim: sprawdzaj rozdziały kilka razy i to dokładnie przed dodaniem. Po drugie: poczytaj sobie o podstawach interpunkcji. To na pewno też pomoże. Pisanie opowiadań to nie sama wyobraźnia "żeby tylko było". Trzeba też się w tym doskonalić. 

Coś od siebie na temat bloga? 
Tu niewiele. Mi średnio spodobało się opowiadanie, ale starałam się nie oceniać go przez pryzmat własnych odczuć, tylko tak, jak jest. Masz wielu czytelników, co oznacza, że twój styl jednak się podoba, dlatego trzymaj się tego. Ale popracuj nad tym, o czym wspomniałam, to powinno pomóc. 

Liczba punktów jakie uzyskał twój blog: 31.
Ocena: dobrze!

1 komentarz:

  1. dziękuję za ocenę i postaram się poprawić.
    Chciałabym jeszcze dodać, to będzie dalej w rozdziałach, że oni specjalnie wzięli ją aby im pomogła, oni wiedzą kim ona dla nich jest. Jednak Teraz nie chcę tego zdradzać. :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon by S1K