21 marca 2014

[23] Forever and Always

Autorka: London Baby
Ocenia: Lydia.
Maksymalna ilość punktów do zdobycia: 50.

1. Wygląd, pierwsze wrażenie. 
9/10.

  • Pierwsze wrażenie po wejściu na bloga. 
Widziałam ten szablon już na kilku innych blogach, więc to nie do końca było takie "pierwsze" wrażenie, ale mimo wszystko jest pozytywnie, bo przynajmniej ten szablon masz. Widać, że dbasz o bloga i mi się to bardzo podoba. 
  • Szablon, karty. 
Wszystko jest przejrzyście, nic nie rzuca się w oczy. Szablon troszkę pusty, dodatkowo ten obrazek w gadżetach najeżdża na posta i za to minus jeden punkt. Co do kart, to proponowałabym zmniejszyć szerokość bloga, albo coś, ponieważ ucina kilka literek z "Strona główna". 

2. Pomysł. 
18/20.
  • Oryginalność. 
Cóż, opowiadanie kolejne z wielu. Zły chłopiec i znienawidzona dziewczyna, którzy jakimś cudem w końcu przekonują się, że są dla siebie stworzeni. Sama przyznasz, że to dość częsty motyw. Więc dlaczego masz tyle punktów? Bo po prostu pokochałam sposób w jaki opisujesz uczucia bohaterów. To nie jest coś tak banalnego jak w innych opowiadaniach. Widać, że wiesz co robisz i jak chcesz prowadzić to opowiadanie, a mnie to jak najbardziej przekonuje do tego, że blog i sama autorka jest ambitna. Brawo. 
  • Realistyczność. 
Sytuacje są możliwe, prawdopodobne, prawdziwe. Tutaj nie mam się do czego przyczepić. Zawsze jest tak, że to my, autorzy, musimy naginać opowiadanie do potrzeb świata, a nie świat do potrzeb opowiadania. Ty nie zmieniasz realizmu. 


3. Rozwinięcie. 
5/10.

  • Rozegranie akcji. 
Wolno. To przede wszystkim. Rozdziały się ciągną, opowiadając w zasadzie o niczym. Dopiero ten piąty zaczyna jakoś rozkręcać opowiadanie. Powinnaś pomyśleć, by w każdym rozdziale dawać coś takiego... kulminacyjnego. Ale to dopiero pięć rozdziałów, więc mam nadzieję, że będzie już tylko lepiej. 
  • Długość rozdziałów. 
Są za krótkie, bynajmniej jak dla mnie. Naprawdę mogłyby być dłuższe, bo opisy masz świetne. To, że powiększyłaś czcionkę nieco pomogło, ale po prostu więcej pisz, bo robisz to ciekawie. 


4. Poprawność pisowni. 
9/10.

  • Styl pisania. 
Jak wspomniałam wyżej - masz bardzo ciekawe opisy. Mogłoby ich być więcej, ale z drugiej strony jest bardzo mało dialogów. Wiem, że teoretycznie Molly nie bardzo ma z kim rozmawiać poza mamą, ale mogłabyś dodawać jakieś kłótnie z osobami w szkole, cokolwiek. Mimo wszystko podoba mi się sposób w jaki ubierasz emocje w słowa, robisz to świetnie. 
  • Ortografia, interpunkcja. 
Orografia - w porządku. Stylistyka - w porządku. Literówek - nie ma. Interpunkcja w zasadzie też nie najgorsza, ale niekiedy dajesz kropkę po wypowiedzi, a po myślniku rozpoczynasz z małej litery. Przykład: 
"- (...) Naprawdę, zajmie mi to góra piętnaście minut. - kłamałam (...)" - po prostu nie dawaj tam kropki. 

Coś od siebie na temat bloga? 
Mi osobiście cała historia się podoba, dlatego wrócę do niego już prywatnie i będę śledziła dalsze losy bohaterów. Mam nadzieję, że recenzja w jakikolwiek sposób pomoże. 


Liczba punktów jakie uzyskał twój blog: 41.
Ocena: bardzo dobrze!

1 komentarz:

  1. Dziękuję bardzo za zrecenzowanie mojego fanfica :) Na pewno poprawię długość rozdziałów x

    OdpowiedzUsuń

Szablon by S1K