17 marca 2014

[22] Z innej bajki.

Autorka: Aria.
Ocenia: Lydia (wcześniej Violet).
Maksymalna ilość punktów do zdobycia: 50.

1. Wygląd, pierwsze wrażenie. 
9/10.

  • Pierwsze wrażenie po wejściu na bloga.
Oryginalnie. To była moja pierwsza myśl, kiedy zobaczyłam twojego bloga. W zasadzie czytam go już od dość dawna i jak na razie ten wygląd jest chyba najlepszy. 
  • Szablon, karty.
Szablon masz własny, z twoimi bohaterami, więc to już plus. Jest przejrzyście. Może niektóre kolory średnio ze sobą współgrają, za to odjęłam jeden punkt. Również za to, że szablon jest taki rozjechany. Nie wiem, może to moja przeglądarka, ale trzeba zjechać trochę w bok, jeśli chce się widzieć wszystko. Ale ogólnie bardzo ładnie, nic nie rzuca się w oczy. Karty są w porządku, wiadomo co w której jest. 

2. Pomysł. 
11/20.
  • Oryginalność. 
Nie ma jej za wiele. Owszem, czytam twoje opowiadanie bo mi się podoba, ale nie mogę faworyzować. A prawda jest taka, że fabuła jest oklepana. Niektóre zdarzenia, spotykające Victorię są w porządku i jakoś normują to opowiadanie. Nadają mu barwę. Ale ogólny zarys jest taki, jakich jest wiele. 
  • Realistyczność. 
Tutaj nie mam za wiele do powiedzenia, bo nie naginasz jakoś specjalnie świata do potrzeb opowiadania. Tylko... Victoria została zgwałcona, prawda? Sama nie wiem, jakoś inaczej opisałabym jej późniejszą reakcję na to, odczucia. Trochę za łatwo to przełknęła. Tylko do tego mam zastrzeżenia. 

3. Rozwinięcie. 
5/10.
  • Rozegranie akcji. 
Na razie cały czas ciągniesz te wakacje, więc rozwinięcie jest średnie. Nie do końca wiadomo do czego to wszystko zmierza, wiesz? Powinnaś pomyśleć nad jakimś szczególnym wydarzeniem, celem. Żeby czytelnicy mogli zobaczyć, że rzeczywiście masz na to pomysł i że warto jest dalej czytać. 
  • Długość rozdziałów. 
Tutaj jest w porządku. Nie są zbyt długie, więc nie nudzisz, ale nie są też za krótkie i w każdym jest jakiś ważny punkt, potrzebny do zrozumienia kolejnego rozdziału. Za to masz plusa. 

4. Poprawność pisowni. 
9/10.
  • Styl pisania. 
Lekki, lecz delikatnie przeciętny. Czułam się tak, jakbym czytała po prostu kolejne opowiadanie o One Direction, a nie lubię tego czuć. Nie mówię, że jest źle, bo piszesz w ciekawy sposób. Ale ciągle nad tym pracujesz i myślę, że będzie coraz lepiej. 
  • Ortografia, interpunkcja. 
Po znakach zapytania/wykrzyknikach nigdy nie ma odstępu, to pierwsza sprawa. Poza tym zazwyczaj nie dajemy kropki na końcu wypowiedzi, tylko ciągniemy dalej. Przykład: 
zamiast "- Przepraszam, że nie mówiłem prawdy. - Dokończył Zayn." 
powinno być "- Przepraszam, że nie mówiłem prawdy - dokończył Zayn." 
Niby nic wielkiego, ale jednak tak jest poprawnie stylistycznie. Poza tym bez literówek i większych błędów ortograficznych. 

Coś od siebie na temat bloga? 
Jak już wspominałam - ja lubię twojego bloga. Ale nie mogłam faworyzować i musiałam ocenić go obiektywnie. Mam nadzieję, że w jakiś sposób pomogłam, by opowiadanie było jeszcze lepsze i zyskiwało większą ilość czytelników, bo tego ci życzę. 


Liczba punktów jakie uzyskał twój blog: 34.
Ocena: dobrze!

1 komentarz:

  1. Dziękuję za tą recenzję. Co do dialogów.. Mam z nimi odwieczny problem ; (
    No i pomysł na opowiadanie.. Fakt. Oklepany, ale tylko takie początki. Powoli wdrążam swój pomysł : ) Oby było lepiej : )

    OdpowiedzUsuń

Szablon by S1K