18 lutego 2014

[10] Don't try to make me stay

Oceniający: Violet. 

1. Wygląd bloga – 9/10pkt. 
Szablon jest ładny i przejrzysty, podoba mi się. Nie będę się tutaj rozpisywała, bo nie widzę powodu. Moja rada - strona lepiej wygląda, gdy na głównej jest tylko jeden post. To bardziej estetyczne. 

2. Styl pisania – 12/15pkt. 
Plusem od razu są opisy, to na początek. Robisz to ciekawie i nie nudzisz, można się wciągnąć. Czytając twoje opowiadanie nie odnosi się wrażenia, że jest tylko na "odczep się", tak jak pisze wiele osób. Masz przystępny styl pisania, dzięki czemu opowiadanie jest płynne i naprawdę przyjemnie jest zobaczyć coś takiego. 

3. Bohaterowie – 10/10pkt.
Wszystko jest jak najbardziej na "tak". Opisy są wystarczające, nie wiemy za dużo, ale też nie za mało. Wizerunki świetnie przedstawione i możemy po nich chociaż trochę ocenić charakter danego bohatera. Dodatkowo zdjęcia są dobrej jakości. 

4. Rozwinięcie – 11/15pkt.
Masz dopiero osiem rozdziałów, więc oczywiście nie oczekujemy cudów, chociaż jest naprawdę dobrze i myślę, że wychodzi dość ciekawie. Brakuje mi tam jakiegoś konkretnego celu, do którego to opowiadanie mogłoby zmierzać, poza tym nie mam zastrzeżeń. Pomyśl nad jakimś wielkim "BUM", jak to się mówi, no i wszystko będzie okej.

5. Poprawność pisowni – 13/15pkt.
Najczęściej zdarzają ci się literówki, bo z interpunkcją i ortografią jest u ciebie w porządku. Po prostu sprawdzaj rozdziały dwa razy, żeby tego unikać. Czasami błąd jest niewielki, ale totalnie przekształca sens całego zdania. 

6. Oryginalność pomysłu – 14/20pkt.
Na pewno sama wiesz jak wiele jest teraz tego typu opowiadań. Zaczęło się od "Dark", potem "Danger", "After" i takie tam. U ciebie na plus jest to, że nie robisz z Malika takiego typowego dupka, tylko ma on swoją własną osobowość i to dodaje uroku całemu opowiadaniu. Akcja moim zdaniem dopiero się rozkręca. To, co jest do teraz, podoba mi się, ale spróbuj wprowadzić coś, czego jeszcze nie było. 

7. Dialogi – 12/15pkt. 
Dialogów jest mało, może dlatego nie do końca wiem jak one ci wychodzą. Na podstawie tego co przeczytałam stwierdzam, że są one poprawne i przynajmniej nie gubimy się przy przejściach między postaciami, które mówią. To na duży plus.

Coś od siebie na temat bloga?
Jeśli tylko dodasz coś takiego naprawdę od siebie - chodzi mi o to "coś czego jeszcze nie było" - to opowiadanie będzie świetne. Na razie jest bardzo dobrze i nie czepiam się niczego, bo talent do pisania masz, tego nie można ci odmówić. Pracuj dalej, na pewno się opłaci. 

Maksymalna ilość punktów do uzyskania: 100pkt.
Liczba punktów jakie uzyskał blog: 81pkt.
Ocena: świetnie!

1 komentarz:

  1. Dziękuję za opinię :) Wszystkie niedociągnięcia i rzeczy, nad którymi powinnam popracować mi wypisałaś i jestem Ci za to ogromnie wdzięczna. Wielkiego "BUM" jeszcze będzie można się spodziewać, na razie jednak walczę z moją tendencją do niepotrzebnego rozwlekania akcji :) Literówki to moja największa zmora i sprawdzam rozdziały przed dodaniem, ale najczęściej i tak ich nie zauważam. Jak czytam to, co sama napisałam, to za każdym razem wydaje mi się to coraz gorsze, a dodatkowo dokańczam sobie sama wyrazy, wiedząc co będzie dalej. To straszny nawyk.
    Skłamię mówiąc, że nie inspirowałam się Darkiem. To było pierwsze ff o 1D, które przeczytałam i przez długi czas uważałam je za ósmy cud świata. Pierwsze pięć rozdziałów powstało, zanim czytałam After, a na Dangera nawet nigdy nie weszłam. Więc te podobieństwa związane z tymi ostatnimi, musiały być chyba przypadkiem.
    I dziękuję za pochwalenie mojego Malika :)

    Dziękuję raz jeszcze za czas poświęcony na przeczytanie mojego bloga. Pozdrawiam cieplutko xx

    OdpowiedzUsuń

Szablon by S1K