9 lutego 2014

[6] Through The Dark

Oceniający: Violet. 

1. Wygląd bloga – 9/10pkt. 
Szablon jest bardzo ładny, ale trochę zbyt pospolity. Poza tym zmieniłabym czcionkę na białą, wygodniej będzie się czytało. Co do reszty, bez zastrzeżeń. 

2. Styl pisania – 14/15pkt. 
Naprawdę podoba mi się to opowiadanie, a to u mnie rzadkość. Po przeczytaniu pierwszych rozdziałów chciałam więcej, dlatego masz czternaście punktów. Za co odjęłam ten jeden? Czasami zdania są niespójne. Jednak ogólnie opisy wychodzą ci fenomenalnie i to ogromnie wciąga. 

3. Bohaterowie – 10/10pkt.
Nie zdradzasz za wiele, ale już czegoś możemy się o tych bohaterach dowiedzieć, a to najważniejsze. Nie wchodzimy do opowiadania z niczym, znamy jakiś zarys. Takie opisy bohaterów lubię najbardziej. 

4. Rozwinięcie – 13/15pkt. 
Robi się coraz ciekawiej. Historia Eleny jest zawiła i ciągle dodajesz do tego coś nowego. Poza tym samo jej podejście jest zadziwiające. Podoba mi się pomysł, który opracowałaś i ciągniesz to dalej, ale nie robiąc tzw. "telenoweli". Coś się dzieje i to mi się podoba. 

5. Poprawność pisowni – 12/15pkt. 
Sprawdzaj rozdziały dwa razy, bo jeśli treść jest dobra, głupio się wyłożyć na prostych błędach. Zdarzają się literówki. Ale co najbardziej mi nie pasuje to fakt, że po wypowiedziach bohaterów ich czynność zawsze zaczynasz dużą literą, a to błąd. 
"- A czego tu dziewczynka szuka? - zapytała (...)" - tak powinno być napisane. Wyraz "zapytała" nie z dużej litery. "Powiedziała, zapytała, odpowiedziała" itp., to coś, co człowiek... hm, robi mówiąc. Wiem, brzmi to głupio, ale inaczej nie wyjaśnię. Zaś słowa "spojrzała, splunął" itp., mają być z dużej, bo to czynność, której nie wykonamy bezpośrednio mówiąc. Mam nadzieję, że coś zrozumiałaś. To tylko taka moja mała rada. 

6. Oryginalność pomysłu – 18/20pkt. 
Niestety jest coraz więcej opowiadań o wampirach i tego typu rzeczach. U ciebie pomysł faktycznie jest dobry, ale to nie wystarczy. Rozwijasz to w odpowiednim kierunku i twój blog niewątpliwie się wyróżnia pod względem tego, jak mógłby zaciekawić czytelników. Chodzi tylko o samą tematykę. 

7. Dialogi – 14/15pkt.
I to jest zdecydowanie twoja najmocniejsza strona. Dobrze opisujesz rozmowy, są one wiarygodne i płynnie się je czyta. Wiadomo kto kiedy mówi, czytelnik się nie pogubi. Co jest na minus to to, że czasami te rozmowy rozwlekają się zbyt długo na jeden temat. Ale wszystko da się poprawić. 

Coś od siebie na temat bloga? 
Czytam twoje opowiadanie od teraz na bieżąco i naprawdę je lubię. Ale w regulaminie mamy punkt, żeby nie faworyzować blogów, dlatego tego nie robiłam. Wszystko, co jest na minus u ciebie, da się łatwo poprawić, bo talent masz duży. :)

Maksymalna ilość punktów do uzyskania: 100pkt.
Liczba punktów jakie uzyskał blog: 90pkt.
Ocena: doskonale!

1 komentarz:

  1. Dziękuję i postaram się poprawić te błędy. O tym pisaniu niektórych wielką literą a innych nie to mówiąc szczerze nie miałam pojęcia, że tak jest. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon by S1K