25 lutego 2014

[14] From Marcel to Harry Styles

Oceniający: Violet.

1. Wygląd bloga – 3/10pkt.
Cóż, blog nie wygląda zbyt zachęcająco. Na pierwszym planie jest zwykłe szare tło, a z tyłu wychodzi jeszcze jakiś obrazek, który nie do końca widzimy. Może pomyśl nad zamówieniem szablonu, albo pobierz skądś. Z Harrym jest ich mnóstwo, a ładniej by to wyglądało. Na plus jest to, że blog jest przejrzysty. 

2. Styl pisania – 10/15pkt.
Uch, z tym blogiem miałam problem. Twój styl pisania nie przypadł mi do gustu, jeśli mam być szczera. Wszystko jest tak bardzo pomieszane, nie dokańczasz sytuacji tylko biegasz między perspektywami. Marcel, Lucy, Marcel, Mery, Lucy. Poza tym to wygląda jak typowe opowiadanko o 1D, pisane na "odczep się". Dziesięć punktów za to, że jednak starasz się rozwijać to opowiadanie i coś zaczyna się wyrabiać w kolejnych rozdziałach. Mam nadzieję, że teraz będzie tylko lepiej. 

3. Bohaterowie – 9/10pkt.
Gify są świetne, dobrze ukazują nam wygląd bohaterów. Imiona, nazwiska, wiek... wszystko jest. Krótki opis również. Więc jest tak, jak powinno być. Ale te opisy są trochę chaotyczne, więc na twoim miejscu przeczytałabym je jeszcze raz i poprawiła niektóre rzeczy.

4. Rozwinięcie – 8/15pkt.
Zapowiadało się ciekawie, bo taka zmiana z Marcela na Harry'ego i ta ciekawość czemu to wszystko udawał? Dodatkowo sprawa z narkotykami... Ale potem zaczęło się sypać. Wszystko opisywałaś tylko tak sporadycznie. Na temat choroby Mery powinno być o wiele więcej, poza tym białaczka nie jest taką prostą chorobą, że wystarczy oddać krew i wszystko będzie w porządku. Ale pomińmy tę kwestię. Zachowanie Lucy. Jej siostra leży w szpitalu, mogła umrzeć, a ona idzie do Stylesa i robią imprezę. Cóż, mi się to za bardzo nie spodobało, poza tym... córka wyjeżdża sobie do Australii, a matka nic o tym nie wie? Opowiadanie nie jest przemyślane, powinnaś po prostu porządnie się nad nim zastanowić, jeśli chcesz pisać, bo jak na razie nie jest tak dobrze, jak mogłoby być. 

5. Poprawność pisowni – 11/15pkt.
Literówki i błędy interpunkcyjne to twoja najgorsza zmora. Przecinki są tam, gdzie nie powinno ich być, zaś nie ma ich tam, gdzie są konieczne. Literówki przekręcają sens zdania. Co do błędów ortograficznych - nie zauważyłam ich, chociaż tyle dobrze. Tutaj są dwie stronki, na których możesz poczytać o interpunkcji, jeśli chcesz: 
Kto nie ćwiczy, ten nie ma. Zajrzyj. :)

6. Oryginalność pomysłu – 10/20pkt.
Tak jak wspomniałam gdzieś wyżej - zapowiadało się bardzo dobrze. Ale potem popadłaś w rutynę. Imprezy, szkoła, imprezy, typowe problemy nastolatek, naiwna Lucy, rozsądna Mery. Nie wiem czy takie było zamierzenie, czy po prostu pomysł ci gdzieś uciekł, ale popracuj nad tym. Jeszcze możesz wyjść na prostą. 

7. Dialogi – 12/15pkt. 
Tu jest nawet okej, ale często nie wiadomo kto co mówi. Poza tym jedną wypowiedź od drugiej powinna oddzielać kropka. 
"- Cześć, Harry - powiedziałam. - Jak się czujesz?" - po "powiedziałam" kropka, zawsze w takich sytuacjach. Poza tym dialogi wychodzą ci dobrze, chyba najlepiej. 

Coś od siebie na temat bloga?
Mam nadzieję, że moja recenzja cię nie uraziła, chcę tylko pomóc. Możesz coś z tym zrobić, albo nie. Ale naprawdę uważam, że jeśli chcemy pisać jakieś opowiadanie, lepiej najpierw dobrze je przemyśleć. U ciebie chyba tego zabrakło. Spróbuj dodać jakiś element zaskoczenia. Masz dopiero siedem rozdziałów, a akcja leci tak, że wiele autorek zrobiłoby z tego... choćby i trzydzieści odcinków. Zwolnij, ale nie przestawaj próbować. :)

Maksymalna ilość punktów do uzyskania: 100pkt.
Liczba punktów jakie uzyskał blog: 63pkt.
Ocena: bardzo dobrze!

1 komentarz:

Szablon by S1K