20 lutego 2014

[11] My life as Annie

Oceniający: Violet. 

1. Wygląd bloga – 10/10pkt.
Co tu dużo mówić? Szablon jest ładny i oryginalny, blog jest przejrzysty i wszystko wygląda estetycznie. 

2. Styl pisania – 14/15pkt.
Twój styl pisania jest oryginalny i ciekawy, co wzbudza duże zainteresowanie dalszymi fragmentami opowiadania. Już dawno nie spotkałam się z czymś tak dobrym. Nie wszystko od razu można zrozumieć, trzeba do czegoś wrócić, by zrozumieć kolejną sytuację. Trochę mieszasz w dialogach, ale poza tym jest dobrze. 

3. Bohaterowie – 6/10pkt.
Zdjęcia i cytaty bardzo ładne, ale mało wiemy o bohaterach. Nie mamy pojęcia jak dziewczyny mają na nazwisko (bo One Direction zna każdy), nie wiemy ile mają lat. To jest na minus. 

4. Rozwinięcie – 10/15pkt.
Jak na razie niewiele się dzieje, jeśli mam być szczera. Opowiadanie jest dobre i wielu osobom może się spodobać, ale jeśli ktoś szuka czegoś z akcją, to raczej u ciebie nie zostanie. Wystarczy nad tym popracować i będzie dobrze. Annie jest ciekawą postacią i bardzo dobrze ją kreujesz, więc to ratuje sytuację. 

5. Poprawność pisowni – 13/15pkt. 
Czasami przecinki są w nieodpowiednich miejscach, psując szyk zdania. Zdarzają się małe błędy ortograficzne i literówki, ale to nie jest coś, czego nie da się naprawić. Mówię to każdemu i tu też muszę: dokładnie sprawdzać rozdziały przed dodaniem! Wtedy na pewno unikniecie takich sytuacji.

6. Oryginalność pomysłu – 13/20pkt.
Uch, tutaj miałam problem. Nie chcę, żeby ktoś uznał mnie za wredną, bo naprawdę nie lubię taka być. Jestem po prostu konsekwentna. To opowiadanie ma mało oryginalną fabułę, zaczyna się dość pospolicie. Jedyne co, to świetny pomysł z tym dziennikiem Molly, który ma kontynuować Annie i trzymanie się zasad, będących tytułami kolejnych rozdziałów. Pomyśl nad jakimś zwrotem akcji, czymś zaskakującym. Wtedy będzie świetnie. 

7. Dialogi – 11/15pkt.
Mało opisów przy dialogach. Po wypowiedziach zawsze lepiej dodać jakieś czynności, które wykonuje mówiący i częściej przypominać kto co mówi, by się nie pogubić. Dodatkowo zawsze, gdy jest jedna wypowiedź - czynność - druga wypowiedź (tej samej osoby), to po czynności dajemy kropkę. Przykład: 
"- Twój również - puściłam do niego oczko odkładając gazetę - Co słychać?" - po 'gazetę' powinna być kropka, nie wspominając już o przecinku po 'oczko'. 

Coś od siebie na temat bloga?
Potencjał jest, brakuje odpowiedniego pomysłu. Posiedź nad tym dłużej, chyba, że opowiadanie jest tylko i wyłącznie pisane dla zabicia nudy, ot tak. Zapowiadało się naprawdę ciekawie, wstęp był dobry. Dlatego myślę, że warto pomyśleć. 

Maksymalna ilość punktów do uzyskania: 100pkt.
Liczba punktów jakie uzyskał blog: 77pkt.
Ocena: świetnie!

2 komentarze:

  1. Dziękuję za ocenę :) Wiem, że przedstawienie bohaterów jest bardzo ubogie, ale nie chciałam z góry podać ich biografii, a dopiero w kolejnych rozdziałach ujawniać szczegóły dotyczące poszczególnych postaci :)
    Co do pomysłu, to mnóstwo jest teraz opowiadań typu " Dark" itp. Chciałam żeby najpierw akcja rozwijała się powoli, zamiast rzucać wydarzenia na głęboką wodę. To dopiero kilka pierwszych rozdziałów więc niewiele się dzieje chociaż w planach mam mnóstwo zwrotów akcji.

    Chyba wyjaśniłam wszystko co chciałam ;) Jeszcze raz dziękuję za ocenę i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Nie wiem jak się z Tobą skontaktować. ZALEŻY MI BARDZO na Twoim opowiadaniu, ale nie mam do niego dostępu. Czytałam go kiedyś, ale w pewnym momencie przekierowywało mnie za każdym razem na inne strony. Czy mogłabyś mi podać maila bądź zaprosić mnie na niego? Byłabym bardzo wdzięczna. Dziękuję, Ola.

      Usuń

Szablon by S1K